Przejdź do głównej zawartości

WIELKANOC

Wiosenne porządki

Dawniej początek wiosny był idealną okazją do wielkich porządków. Sprzątało się mieszkania, malowało domy, robiło się świąteczne dekoracje i przyozdabiało nimi pomieszczenia. Nadal panuje zwyczaj sprzątania domu tuż przed Wielkanocą. Wedle starego zwyczaju, wszyscy domownicy muszą przyłożyć się do porządków.

www.nashka-home.blogspot.com

Malowanie jaj

Każdy region naszego kraju ma swój charakterystyczny sposób ozdabiania jaj. Są one symbolem pomyślności oraz rodzącego się życia. Stanowią bardzo ważny element Wielkanocy.
 
www.nashka-home.blogspot.com

Wielki Tydzień

Wielki Tydzień rozpoczyna się wraz z Niedzielą Palmową. Dawniej zwana "Kwietną" lub "Wierzbową", stanowi bardzo ważny dzień w religii chrześcijańskiej. Symbolizuje wjazd Jezusa do Jerozolimy. W Niedzielę Palmową należy udać się do kościoła w celu poświęcenia tzw. palemki. Są one wykonane z gałązek wierzby, ozdobionych bukszpanem i kwiatami. Kiedyś poświęconą palemką uderzało się lekko każdego z domowników. Następnie umieszczało się ją za obrazem lub nad drzwiami. Miało to chronić przed burzą oraz ogniem.
Tradycją w niektórych regionach było także "Topienie Judasza". W Wielką Środę brano słomianą kukłę symbolizującą Judasza i wleczono przez całą wieś. Mieszkańcy obrzucali ją kamieniami, wrzucali do wody, a na końcu topili.

 źródło tekstu: www.se.pl

 Bardzo chciałabym w przyszłości stworzyć rodzinę w której święta te będą celebrowane spędzaniem wspólnie czasu, na rozmowach, wspólnych zajęciach.. Zarówno Wielkanoc jak i Boże Narodzenia kojarzą mi się z rodziną, z miłością, uśmiechem... Bardzo dobrze wspominam święta przygotowywane przez mamę i babcię kiedy byłam dzieckiem. Okres ten był dla mnie bardzo magiczny -  owiany poczuciem ciepła rodzinnego i miłości.  Zapachem wspaniałego jedzenia, jedynym w swoim rodzaju smakiem. Wtedy wszystko było idealne i cudowne.. Jak z bajki..

 W tym roku spędzam święta w Kaliszu z rodziną narzeczonego - we wtorek niestety o 5 rano wyjeżdżam na szkolenie do Wrocławia. Staram się napawać wolnym czasem, odpoczywać tym bardziej, że jestem chora i zażywam antybiotyk.. Relaksuję się, czytam książki, oglądam ulubione programy na kanale HGTV.

 Celebruję wolny czas jak tylko mogę, napawam się każdą chwilą, otwieram okno wdycham głęboko świeże powietrze wilgotne od porannego deszczu, cieszę oczy nastającą zielenią, staram się wsłuchiwać w śpiew ptaków - zagłuszany co jakiś czas przejeżdżającym samochodem...

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Haul zakupowy - PEPCO i KIK - zakupy do domu - czyli to co lubi każda z nas!

W naszym mieszkaniu wiecznie jest coś do zrobienia, ale się nie poddaję. Jesteśmy w zasadzie już na dobrej drodze aby "wyjść" na prostą. Najważniejsze remonty jakie nas jeszcze czekają to łazienką i korytarz jednak w tej chwili skupiam się nad tym co już mam czyli salonem, sypialnią i kuchnią.Chcę je dopieścić i doprowadzić do stanu kiedy już będę mogła powiedzieć - super to jest właśnie to o co mi chodziło! Teraz muszę po prostu te wnętrza ocieplić, dodać im uroku i charakteru.
Wyciągnęłam dzisiaj Patryka na zakupy do Pepco ponieważ słyszałam, że po nowym roku mają spore wyprzedaże. Wyprzedaże fakt były - ale artykuły już przebrane. Jednak nie szkodzi wybrałam dla siebie kilka fajnych rzeczy w przystępnych cenach. Mam to szczęście, że obok Pepco jest jeszcze Kik w którym również można znaleźć cudne rzeczy do domu.
Po lewej piękna i solidnie wykonana ramka na zdjęcia. Kupiłam dwie sztuki ale raczej dokupię więcej ponieważ są solidnie wykonane, dobrze trzymają fotografię - n…

Ramki z IKEA + darmowe plakaty - czyli sposób na tanią metamorfozę naszych wnętrz

Cześć wam! Dzisiaj postanowiłam pochwalić się  małą zmianą w sypialni. Jak za pewne już wcześniej czytaliście na moim blogu mieszkam w kamienicy -  a kamienice mają to do siebie, że mają bardzo wysokie pomieszczenia, ja dodatkowo spotęgowałam to malując wszystkie ściany na biało które dodatkowo optycznie je powiększają wzdłuż i wszerz. Długo myślałam nad tym jak tanim sposobem zagospodarować te ściany aby nabrały uroku/przytulności.

Wpadłam na pomysł powieszenia zdjęć/plakatów/obrazków. Ale generalnie kupno gotowców wiąże się z dość wysokim kosztem. Na szczęście pewnego pięknego dnia po rozmowie w pracy z koleżanką olśniło mnie - że takowe plakaty są w różnych różnistych wersjach dostępne w sieci! Wystarczy zwykła domowa drukarka aby zrobić "coś" z "niczego" no i bingo! Jak zaczęłam przeszukiwać internet okazało się, że pęka w szwach od gotowych cudnych plakatów, obrazków, cytatów czy sentencji motywujących. Tak szukałam, szukałam aż wydrukowałam ich ponad 15. No …

Nashka.HOME

Cześć! Jestem Natalia well Nashka :) Mam 25 lat i od jakiegoś czasu bawię się w remont mieszkania w starej kamienicy które zamieszkuję wraz z narzeczonym i jego dziadkami.
 Mieszkanie posiada 4 pokoje, kuchnię, duży hol i łazienkę. Z racji na ograniczone środki finansowe remont mieszkania nieco wydłuża się w czasie ale korzystamy z dobrych pomysłów  na wykonywanie większości prac samemu.. Jeśli chcecie śledzić moje postępowania zachęcam do śledzenia mojego BLOGa.
 Nie ukrywam, że moją dużą motywacją i inspiracją w urządzanie są prace Doroty Szelągowskiej.